Wanted: sale manager for up-and-coming firm. 徵求銷售經理

 

Mary: Hey Ted, I saw this ad in the paper. You should take a look.

Ted: What is it?

Mary: It’s for a job. It looks perfect for you.

Ted: Let me see… “Wanted: sale manager for up-and-coming firm. Must have good organizational skills. Experience a plus. Please contact Betty Sue.” Oh, I don’t know …

Mary: Come on, what have you got to lose?

Ted: What about my resume?

Mary: Here, I’ll help you type one up.

Ted: Thanks, Mary. You’re a real pal. I’ll call now to set up an interview.

 

 

瑪莉:嘿,泰德,我看到報紙上的這篇廣告,你該看一看。

泰德:是什麼廣告?

瑪莉:徵才廣告。看上去很適合你。

泰德:我看看。“徵才:極富發展潛力的公司誠徵銷售經理。需良好的組織管理能力。有經驗者佳。有意者請與蘇貝蒂聯繫”。哦,我不知道……

瑪莉::拜託,你又不會損失什麼。

泰德:但是我的履歷表?

瑪莉:來,我會幫助你打一份。

泰德:謝謝你,瑪莉。你真够朋友。我現在就打電話約面試。

 

 

 

How's your job search going? 工作找得如何啊?

 

 

 

Sally : How's your job search going?

Alex : I don't know. I only started looking for a job a few days ago.

Sally : I see. Have you found anything that you're interested in?

Alex : I've only found a few openings in my field.

Sally : What kind of job are you looking for?

Alex : I'm trying to find a job in sound engineering.

Sally : There's not a very high demand for that kind of job, is there?

Alex : Unfortunately not. If I can't find anything in the field, then I could also work in the tourism field.

Sally : That's a good idea. You have plenty of experience in the tourism industry, don't you?

Alex : Yes.

Sally : By the way, I saw a job in the paper this morning that you might be interested in.

Alex : Really? What is it?

Sally : It's a job at a recruitment agency.

Alex : That's interesting. Do you think they'd hire me?

Sally : Well, you have plenty of experience job hunting. I think you'd be the perfect person for the job!

Alex : That's true. I might as well call them up and see if I can get an interview. Do you have the details?

Sally : Sure, it's the ad circled with a red pen in the middle of the classifieds. Good luck!

 

 

莎莉:工作找得怎麼樣了?

艾力克斯:我不知道,我幾天前才開始找。

莎莉:哦,有發現自己感興趣的工作嗎?

艾力克斯:在我的專業領域裡的職缺很少。

莎莉:你想找哪方面的工作?

艾力克斯:我想找音效工程方面的。

莎莉:這個領域的需求好像不大,對吧?

艾力克斯:很遺憾,是的。如果我無法找到這個領域的工作,我想我可以找旅遊業的。

莎莉:那是個好主意,你有很豐富的旅遊業工作經驗,對吧? 對。

莎莉:順帶一提,我今天早上在報紙上看到一個職缺,也許你會有興趣。

艾力克斯:真的嗎?是什麼?

莎莉:是一家職業介紹所。

艾力克斯:挺有趣的,你覺得他們會僱用我嗎?

莎莉:嗯,你有很多的求職經驗,我覺得你會是這份工作的最佳人選。

艾力克斯:沒錯,我應該這就打電話給他們看看是否有機會來面試,你有詳細資訊嗎?

莎莉:當然有,在分類廣告中間用紅筆圈出來的地方,祝你好運!

 

 

 

 

 

 

 

本頁資訊由網路整理蒐集而來,如有侵權,請來信告知,本站將立即修正。

 

 

 

 

什麼是 語言遊學?- 維基百科

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    萬大露 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()